Autonomní vozítka nahradí kurýry

Česká společnost BringAuto představila autonomní vozítka, která by měla nahradit práci klasických kurýrů. Podle šéfky společnosti mají nahradit neefektivní práci.

Přiznali se ovšem, že velkým podnikům jako je třeba Tesla se vyrovnávat nechtějí. Chtějí se zaměřit na takzvanou koncovou míli, což je vlastně poslední část dopravy, přímé doručení k zákazníkovi. Proto jde o velmi malé a obratné vozítko, které uveze asi tunu nákladu. Ale je pouze 3 m dlouhé a 1 m široké. Díky těmto rozměrům může zaparkovat i na rušené silnici a dobře se pohybovat v provozu.

Co se týče toho, jaké balíčky by byl schopný převážet, tak jde především o zásilky pro obyčejné lidi. Nepůjde tedy o nějaké robustné balíky. Zákazník by si ho mohl objednat přes aplikaci a vyzvednout si ho na vozidle v určitý čas. Zákazník dostane SMS s předpokládaným časem doručení a poté ještě jednu zhruba 10 minut před předpokládaným zastavením vozidla před domem. Pak stačí jen zadat kód objednávky a balíček je váš.

Rozvoz balíků asi není jediné možné využití, že?

Ne, to není. My chceme postavit univerzální robotické vozidlo, tedy v podstatě platformu použitelnou k různým účelům. Na ní pak může být standardní nadstavba na rozvoz balíčků, ale může fungovat i třeba jako prodejní automat na nápoje, nanuky nebo automat na kávu. V době pandemie jsme přišli s nápadem autonomního dezinfekčního vozítka. Mysleli jsme, že pomůže hlavně ve městech, která začala dezinfekci provádět plošně. Předpokládali jsme, že po skončení epidemie bude možné využít robot vybavený nádrží například k zalévání trávníků. Nicméně jsme se zde spíše setkali s určitou rezistencí vůči novinkám a snahou držet se „starých zaběhlých řešení“. Z vývoje proto sešlo.

Autonomní vozítka nahradí vnitropodnikovou dopravu a možná i kurýry | Technický týdeník (technickytydenik.cz)

Vzhledem k tomu, že české zákony zakazují provoz autonomních vozíků na silnicích, tento doručovací robot zatím k vidění není. Ovšem i v tomto zákoně se dá najít skulinka… Řidič se sice musí věnovat řízení, ale nikde není jasně napsáno, že při tom musí sedět ve voze. 

Source
TEXT: Technický TýdeníkFOTO: UNSPLASH, Alex Knight
Tags

Související články

Back to top button
Close
Close