Domácí test na COVID-19 s přesností laboratorních PCR testů od bývalého manažera Google

Nový startup v oblasti medicínských testů s názvem Detect začal minulý týden prostřednictvím svých webových stránek prodávat domácí molekulární testy na COVID-19. Generálním ředitelem společnosti je Hugo Barra. Jedná se o bývalého manažera společností jako jsou Meta a Google, který dříve pracoval na hardwarových produktech. Zabýval se chytrými telefony či virtuální realitou.

Nedostatek domácích testů v USA

Načasování bylo bohužel příhodné. Spuštění se shodovalo s bezprecedentním nárůstem případů COVID-19 ve Spojených státech, který způsobila varianta omicron. Domácí testy je tam nyní téměř nemožné sehnat. Na internetových stránkách společnosti Detect se uvádí, že její testy jsou vyprodané, a upozorňují, že „omezené množství“ bude k dispozici každý den v poledne.

„Během tohoto druhu vysokého tlaku a napětí, kdy lidé tyto testy opravdu potřebují, přicházíme právě včas. Obdržíme zásoby, dáme je do prodeje a doslova je hned odesíláme.“ – Hugo Barra

Zdroj: Detect

V tuto chvíli jsou zákazníci omezeni v nákupu na jeden test na domácnost. Testovací platforma Detect, která je opakovaně použitelná, a jeden test se prodává za 75 dolarů (asi 1659 Kč). Další testy stojí po 49 dolarech (asi 1084 Kč).

Testy Detect hledají genetický materiál viru, podobně jako testy PCR, které je nutné posílat do laboratoří k analýze.

Neobvyklý kariérní obrat

Molekulární testování je neobvyklým kariérním obratem pro někoho, jako je Barra, který dříve pracoval na řízení produktů Android ve společnosti Google, u čínského výrobce mobilních telefonů Xiaomi a v týmu virtuální reality ve společnosti Facebook (nyní Meta).

Se zakladatelem společnosti Detect Jonathanem Rothbergem začal Hugo spolupracovat ještě v době, kdy pracoval ve společnosti Meta. Letos v květnu vývoj virtuální reality ve společnosti Meta opustil, aby se k Detectu připojil na plný úvazek.

Říká, že měl zájem využít své zkušenosti z oblasti elektroniky a technologických produktů a aplikovat je na zdravotní technologie zaměřené na spotřebitele. Zdravotnické produkty podle něj často vypadají a působí, jako by byly navrženy před deseti nebo dvaceti lety. Z hlediska uživatelského komfortu nejsou na stejné úrovni jako produkty spotřební elektroniky, jako jsou chytré telefony a náhlavní soupravy pro virtuální realitu.

Source
The VergeÚvodní fotka - Detect
Tags

Pavla Pölzerová

Studentka ČVUT a MUNI, která miluje cestování a jednou si koupí chameleona.

Související články

Back to top button
Close
Close