Business

Hyundai oznámil ukončení vývoje spalovacích motorů

V korejských mediích se v prosinci minulého roku začalo psát o ukončení oddělení, které se zabývalo vývojem spalovacích motorů značky Hyundai. Firma učinila tyto kroky nejspíše kvůli tomu, aby se mohla plně věnovat vývoji elektromobilů.

Ředitel celé divize rozeslal zaměstnancům údajně tento e-mail: „Nyní je nevyhnutelné přejít na elektrifikaci. Náš vlastní vývoj motorů byl velmi úspěšný, ale abychom na dosavadní úspěchy mohli navázat dalšími inovacemi, musíme změnit systém.“ To by mělo v praxi znamenat, že všichni pracovníci, kteří pracovali na oddělení pro spalovací motory by se měli přesunout na oddělení pro elektromobily.

Plány do budoucna

K Hyundai neodmyslitelně patří i Kia. Jejich plán je v roce 2026 prodat nejméně 1,7 miliónů elektromobilů. „Naším bezprostředním úkolem je vyvinout inovativní vozidla, která budou na budoucím trhu s elektromobily dominovat. Nynější reorganizace bude důležitým výchozím bodem pro změnu v novém roce,“ podotýká ředitel divize.

Další změnou je pozastavení výroby modelu pod názvem Genesis. Vodíkové palivo podle nich nemá do budoucna žádnou perspektivu.

V roce 2019 si automobilka dala ne úplně skromný cíl, prodat do roku 2022 alespoň 81 000 vodíkových vozidel. Nyní stojíme blízko zmíněného prahu a cíl vypadá nereálně.

V říjnu loňského roku automobilka také oznámila, že investuje skoro 100 milionů eur do výstavby dvou závodů na systémy palivových článků v korejských městech Incheon a Ulsan. I přesto, že projekty na vodíkové paliva u osobních aut se zdají poněkud nepovedené, u nákladních vozidel je to jiná historka. Svědčí o tom úspěchy Hyundai Mobis, který v roce 2020 vyvinul palivové články pro vysokozdvižné vozíky a od roku pracuje na jejich variantě pro bagry a nakladače.

Ovšem automobilka spatřuje značný vodíkový potenciál v oblastech, jako jsou vozidla s vysokým výkonem, letecká doprava, robotizace, velké námořní lodě a energetika. Tyto oblasti jihokorejská automobilka považuje za mnohem vhodnější pro zavedení technologie vodíkových palivových článků, než je osobní automobilová doprava.

Klára Tomsová

Recent Posts

Brýle ze Singapuru, které se nemlží a samy se čistí

Mnoho lidí, kteří nosí brýle již jistě mnohokrát zažili, že se jim zamlžili. A nemusí…

2 roky ago

Autonomní vozítka nahradí kurýry

Česká společnost BringAuto představila autonomní vozítka, která by měla nahradit práci klasických kurýrů. Podle šéfky…

2 roky ago

Nové kamery s umělou inteligencí společnosti i-PRO EMEA

Moderní zabezpečení všeho druhu si žádá to nejlepší vybavení. To se snaží nabídnout i firma…

2 roky ago

Chytré řízení zásob je budoucností průmyslových společností

Čím se firma Bossard zabývá a jaká je její oblast působnosti? Společnost Bossard CZ s.r.o.…

2 roky ago

E.ON přichází s jeho první ultra rychlou dobíjecí stanicí

Společnost E.ON otevřela u Lovosic svůj první dobíjecí hub v Česku. V následujících letech by…

2 roky ago

S.A.W.E.R. – výrobník vody ze vzduchu

Velký úspěch na uznání sklidil vynález českých výzkumníků na výrobu pitné a užitkové vody ze…

2 roky ago