Mobilita

Ferrari představilo dalšího člena rodiny série Icona

Po modelech Monza SP1 a SP2 italská značka s koněm ve znaku představuje třetí model Daytona SP3. Jedná se pouze o omezenou sérii v 599 kusech a už teď jsou všechny rezervované. První dva zmíněné modely značka představila již v roce 2018. I ty byly vyrobeny pouze v omezené sérii 499 kusů. Nejnovější přírůstek je ovšem nejsilnější a nejdražší. Pod kapotou mu bublá dvanácti válcový motor s výkonem 840 koňských sil a kroutícím momentu 697 Nm. Což nový model dělá tím nejsilnějším vozem v historii značky určeném pro běžný provoz.

Inspirace úspěšnou historií

Podobně jako tomu bylo u předchozích dvou modelů, i tady se designéři inspirovaly úspěšnými modely z minulosti. Konkrétně jde o závodní stroje úspěšné koncem 60. let ve vytrvalostním závodě na 24 hodin v Daytoně, na což odkazuje i název modelu. Šlo o speciály 330 P3/4, 412 P, 330 P. Spojitost můžeme hledat i se stroji jako 350 Can-Am nebo 512 S. Na vozidle se to projevilo hlavně výraznými blatníky, které vystupují z přední kapoty, nízkou přídí, širokým čelním sklem nebo nasávacími otvory umístěnými ve dveřích. Velmi zajímavé jsou světlomety opatřené vysouvacími kryty. Pro dosahování nejvyšších rychlostí je nezbytná precizně zpracovaná aerodynamika, proto Daytona dostala větší přední spoiler. Přítlak je řešen dvojicí kanálů směřujících vzduch od podvozku směrem vzad. O kontakt s povrchem se starají speciálně vyvinuté pneumatiky pro tento model Pirelli P Corsa.

Tradiční motor s netradičním výkonem

I přes použití nejmodernějších technologii k výrobě byl motor navržen pro provoz bez jakékoliv přídavné elektroniky. Jedná se o atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 6,5 litru. O přenos na kola se stará dvouspojková sedmistupňová převodovka. Navíc zadní náprava disponuje samosvorným diferenciálem. Auto vystřelí z nuly na sto za 2,85 sekundy a na 200 mu to trvá jen o necelé tři vteřinky déle. Maximální udávaná rychlost je 340 km/h.

Ač Ferrari plánuje vyrobit do konce roku 2024 599 kusů, 499 z nich už si rezervovali majitelé předešlých dvou modelů. Pro běžné zákazníky tedy zbývá pouze 100 kusů. Kupní cena byla stanovena v přepočtu na 51 miliónů korun.

Pavel Šorf

Recent Posts

Brýle ze Singapuru, které se nemlží a samy se čistí

Mnoho lidí, kteří nosí brýle již jistě mnohokrát zažili, že se jim zamlžili. A nemusí…

2 roky ago

Autonomní vozítka nahradí kurýry

Česká společnost BringAuto představila autonomní vozítka, která by měla nahradit práci klasických kurýrů. Podle šéfky…

2 roky ago

Nové kamery s umělou inteligencí společnosti i-PRO EMEA

Moderní zabezpečení všeho druhu si žádá to nejlepší vybavení. To se snaží nabídnout i firma…

2 roky ago

Chytré řízení zásob je budoucností průmyslových společností

Čím se firma Bossard zabývá a jaká je její oblast působnosti? Společnost Bossard CZ s.r.o.…

2 roky ago

E.ON přichází s jeho první ultra rychlou dobíjecí stanicí

Společnost E.ON otevřela u Lovosic svůj první dobíjecí hub v Česku. V následujících letech by…

2 roky ago

S.A.W.E.R. – výrobník vody ze vzduchu

Velký úspěch na uznání sklidil vynález českých výzkumníků na výrobu pitné a užitkové vody ze…

2 roky ago