Společnost AŽD představila první veřejnou jízdu autonomního vlaku. Vlak dokázal například zareagovat na rozbité auto na železnici. Práce člověka by ale neměla být 100% nahrazena. „Rozhodně nepracujeme s černobílou vizí nahrazování strojvedoucích, ale s vizí moderního způsobu obsluhy železnice, kde i nadále řada procesů nepůjde zajistit jinak než prací odborné obsluhy,“ podotýká generální ředitel AŽD.
Hlavním cílem je urychlit přepravu, zlepšit kvalitu a snížit náklady na provoz. V budoucnu by rádi například autonomní funkce využívali na posun vlaků v depu. Dalším faktore je nedostatek kvalifikované síly. Časem už nebude dostatek strojvedoucích a autonomní vlaky budou moci fungovat bez lidského úsilí.
Autonomní vlak by měl nahradit veškeré úkony strojvedoucího. „V praxi to znamená instalaci řady senzorů, detektorů, umělé inteligence, podpůrných a diagnostických systémů na vozidle a na trati s cílem zajistit požadovanou bezpečnost a efektivitu provozu. Nemalá pozornost je také věnována problematice zajištění bezpečné interakce automatizované železnice se silniční dopravou. Zde využijeme kooperativní ITS systémy a výsledky projektu C-ROADS, v němž jde o přímou komunikaci mezi silničními vozidly či vozidly a infrastrukturou včetně železnice,“ dále vysvětluje generální ředitel AŽD.
V následujícím roce by tyto autonomní vlaky měli jezdit na dvou tratích. Jedna z nich bude Kopidlno-Dolní Bousov
Mnoho lidí, kteří nosí brýle již jistě mnohokrát zažili, že se jim zamlžili. A nemusí…
Česká společnost BringAuto představila autonomní vozítka, která by měla nahradit práci klasických kurýrů. Podle šéfky…
Moderní zabezpečení všeho druhu si žádá to nejlepší vybavení. To se snaží nabídnout i firma…
Čím se firma Bossard zabývá a jaká je její oblast působnosti? Společnost Bossard CZ s.r.o.…
Společnost E.ON otevřela u Lovosic svůj první dobíjecí hub v Česku. V následujících letech by…
Velký úspěch na uznání sklidil vynález českých výzkumníků na výrobu pitné a užitkové vody ze…