Technologie

Instagram chce bojovat s „hate speech“ v soukromých zprávách

Sociální síť Instagram, patřící do Facebook rodiny, představí v příštích týdnech novou funkci, jak v soukromých zprávách zamezit šíření hate speech.

Nejen Instagram, ale i ostatní sociální sítě, bojují s fake news, hate speech a dalším škodlivým obsahem již řadu let. Na základě klíčových slov, frází nebo obrázků mohou obsah, který se neslučuje s podmínkami využívání platformy, automaticky mazat.

Škodlivý obsah v soukromých zprávách

Regulace obsahu by se ale měla týkat jen veřejného obsahu, tzn. platformy analyzují jen zveřejněné příspěvky a komentáře. Do soukromých zpráv, dle slov Instagramu, aktivně nezasahují.

Právě skrz soukromé zprávy se ale nadále šíří velká spousta sexistického, rasistického nebo homofobního obsahu, omylem i cíleně. Jedinou možností, jak s urážlivým obsahem ve zprávách aktuálně bojovat, je nahlašování každé zprávy jednotlivě zvlášť. To chce nyní Instagram změnit.

Nová funkce blokování škodlivého nebo urážlivého obsahu. Zdroj: Instagram

Nové funkce

Nová funkce, kterou Instagram plánuje v příštích týdnech zprovoznit, by měla nabídnout každému uživateli vytvořit si vlastní seznam slov, frází nebo emoji, na základě kterého se budou nově příchozí žádosti o zprávy filtrovat. Pokud některá ze zpráv bude obsahovat slova nebo fráze, které jsme my sami označili za urážlivé nebo hanlivé, přesunou se do speciální skryté složky.

V této složce si vyfiltrované zprávy můžeme přečíst, smazat nebo nahlásit. Funkci půjde použít jen na žádosti o zprávy, nikoliv na aktivní komunikace mezi sledujícími se uživateli.

Lepší ochrana před škodlivým obsahem

Instagram zároveň uvedl, že rozšíří možnosti úplně zablokovat určité uživatele a znemožnit jim nás kontaktovat. Pokud se tedy některý uživatel Instagramu cítí být obětí např. kyberšikany, bude pro něj snazší se jí vyhnout.

Rozsáhlejší možnosti blokování uživatelů. Zdroj Instagram

Zda kroky, které Instagram plánuje zrealizovat opravdu pomohou se zastavením šíření hate speech, ukáže teprve čas. Vytvořit na platformě příjemné prostředí je konec konců v zájmu sociálních sítí, doufejme tedy, že boj se škodlivým a hanlivým obsahem bude úspěšný.

Zdroj: www.reuters.com
Foto: Dado Ruvic

Jacqueline Bernasová

Recent Posts

Brýle ze Singapuru, které se nemlží a samy se čistí

Mnoho lidí, kteří nosí brýle již jistě mnohokrát zažili, že se jim zamlžili. A nemusí…

2 roky ago

Autonomní vozítka nahradí kurýry

Česká společnost BringAuto představila autonomní vozítka, která by měla nahradit práci klasických kurýrů. Podle šéfky…

2 roky ago

Nové kamery s umělou inteligencí společnosti i-PRO EMEA

Moderní zabezpečení všeho druhu si žádá to nejlepší vybavení. To se snaží nabídnout i firma…

2 roky ago

Chytré řízení zásob je budoucností průmyslových společností

Čím se firma Bossard zabývá a jaká je její oblast působnosti? Společnost Bossard CZ s.r.o.…

2 roky ago

E.ON přichází s jeho první ultra rychlou dobíjecí stanicí

Společnost E.ON otevřela u Lovosic svůj první dobíjecí hub v Česku. V následujících letech by…

2 roky ago

S.A.W.E.R. – výrobník vody ze vzduchu

Velký úspěch na uznání sklidil vynález českých výzkumníků na výrobu pitné a užitkové vody ze…

2 roky ago