LG Chem v příštím roce zdvojnásobí produkci baterií pro elektromobily

Vývoj elektrických vozidel jde strmě dopředu a ruku v ruce s ním stoupá i poptávka po nich. Řada firem, včetně ropných společností, začíná investovat nemalé peníze do udržitelných způsobů dopravy. S rostoucí poptávkou se pak zvyšuje výroba u producentů baterií. Příkladem za všechny může být až dvojnásobný nárůst v příštím roce u firmy LG Chem, jejíž největším zákazníkem se stala automobilka Tesla. Právě díky poptávce po jejich vozidlech se musí v příštím roce vypořádat se zmíněým navýšením.

Doposud používala automobilka pouze baterie od firmy Panasonic. To se změnilo minulý rok, kdy začala využívat výrobky dalších společností. LG Chem, která již dříve spolupracovala s General Motors, Hyundai a dalšími, byla jednou z prvních, kterou Tesla oslovila. A právě kvůli větší podpoře Tesly plánuje více než zdvojnásobit své výrobní kapacity v Číně. „Jihokorejské LG Chem plánuje příští rok více než zdvojnásobit kapacitu baterií, které se vyrábí pro automobilku Tesla v čínské továrně. Chce tak pomoci Tesle v růstu na stále se zvětšujícím se trhu s elektromobily,“ stojí v oficiálním vyjádření pro agenturu Reuters.

Zástupci LG Chem potvrdili, že chtějí příští rok investovat 500 milionů dolarů na zvýšení roční kapacity produkce cylindrických bateriových buněk, které Tesla používá. Nárůst může podpořit výrobu minimálně 100 000 kusů Tesla Modelu 3 a Modelu Y. Vedle čínské továrny chce firma rovněž navýšit kapacity v Koreji pro produkci Tesly v Německu a USA. V současnosti jsou zaváděny nové produkční linky do korejské továrny.

Špatná publicita pro LG Chem

LG Chem se vedle svých plánů musí vypořádat s některými nedávnými problémy. Za uplynulé dva měsíce byly zaznamenány dva případy požáru automobilu způsobené závadou na bateriích. Prvním z poškozených vozidel byl Hyundai Kona, kvůli čemuž byla automobilka nucena svolat dalších 77000 elektrických modelů po celém světě ke kontrole. Druhým byl Chevrolet Bolt EV, kdy došlo ke svolání dalších 70000 modelů vyrobených mezi roky 2017 a 2019. Nutno dodat, že případy nejsou výjimečné, ale stávají se. U Chervroletu Bolt podobně shořelo dalších pět kusů v posledních čtyřech letech.

I přesto, že Tesla dlouhodobě plánuje produkovat své vlastní baterie, zatím je prakticky nemožné udržet jejich dlouhodobou masovou produkci. Bude trvat několik let, než tento smělý plán firma uskuteční. Zatím se musí spokojit s výrobky externích dodavatelů.

Tags

Petr Kašík

V jedoduchosti je krása. Popularizace vědy. Sport. Knihy. Naivní tramp. Univerzita Karlova, Molekulární biologie

Související články

Back to top button
Close
Close