České elektromotorky Kuberg se vyváží do celého světa, na jedné z nich se prohání i Kanye West

Značku Kuberg, která začínala výrobou hraček, vlastní čech Michal Kubánek. Z jejich výkonných terénních strojů, které vznikají v obci Mankovice na Novojičínsku, si vyberou děti od 3 let i dospělí.

V roce 1999 se Kubánek vydal na cestu po nezpevněných cestách z Mexika až do Kanady, kde nabíral zkušenosti s endurem. Na střední škole studoval elektrotechniku a poté vystudoval hornicko-geologickou fakultu v Ostravě. Díky tomu má široký okruh vědomostí a sice by motorky nedokázal vyrábět sám, ale ví co a kdo je potřeba.
Nápad na výrobu motorek přišel, když před deseti lety nemohl sehnat vhodnou motorku pro svou tříletou dceru. Začátek s dětskými motorkami měl i čistě praktický důvod – celý vývoj a výrobu musel financovat sám. Doba také ještě nebyla elektromobilům tolik nakloněna jako je dnes, kdy si pomalu motorkáři začínají zvykat na tichý motor a okamžitý výkon, místo vůně benzínu. Myšlenka byla také taková, že děti s motorkami vyrostou a i v dospělosti budou preferovat elektrickou motorku namísto benzínové.

Hlavní předností elektromotorky je její snadná údržba. Není třeba měnit olej, dolévat benzín a jediné, co je třeba udělat, je připojit ji do zásuvky. Pohodlnější je také jízda bez řazení, která je plynulejší a méně náročná. Milovníci jízdy v lese ocení i její tichost, která je jedním z důvodů, proč motorky lidem tolik vadí.
Ekologie je benefit, ale neměla by být rozhodujícím faktorem pro koupi. Kubánek tvrdí, že myšlenka Tesly také nebyla o ekologii, ale zrychlení, které mají problém překonat i supersportovní vozy. Z tohoto důvodu se snaží vyrábět motorky, které jsou lepší než benzínové.
Mezi úspěchy značky patří například vítězství enduro šampionátu v Anglii, kde závodní model X-Force soupeřil s benzínovými stroji.

Vybere si dítě i náročný závodní jezdec

Ceny se pohybují od 27 do 250 tisíc Kč. Model Young Rider, určený pro děti od tří do dvanácti let, se vyrábí ve třech variantách: trial, cross a start. Young Rider Hero edition pro děti od pěti do dvanácti let se vyrábí ve dvou varinatách: trial hero a cross hero. Freerider pro náctileté a dospělé je možné si pořídit v terénní a street verzi. Závodní elektromotorky X-Force a Challenger mohou využívat děti od šesti let i dospělí, což z nich dělá naprosto ideální motorku pro lidi, kteří si chtějí občas zajezdit, a zároveň na motorce učit děti. Nejnovějším modelem je Ranger, který má nastavitelnou výšku sedla a dokáže za sebou táhnout vozík s věcmi.

Přibližně polovina zákazníků pochází se Spojených států, ale motocykly jdou na odbyt i v Jižní Americe a putují i do Indonésie nebo na Filipíny. Dohromady za deset let odeslali motorky do více než čtyřiceti zemí světa.

Source
KubergPročNeÚvodní fotka
Tags

Pavla Pölzerová

Studentka ČVUT a MUNI. Miluji cestování a jednou si koupím chameleona.

Související články

Back to top button
Close
Close