Pojízdnou nabíjecí stanici pro EV nově nabízí i Porsche

Nedávno byla oznámena nová Dacia Spring, která by měla změnit pohled na elektrické automobily. Měly by se stát dostupnějšími pro širší veřejnost. Na opačném pólu operuje automobilka Porsche. Se svým luxusním Porsche Taycan zatím nestačí Tesle S, i přesto se jedná o zajímavou luxusní alternativu od slavné značky. Elektrický vývoj v Porsche dál pokračuje a firma přišla s další novinkou. Do světa by mohl vyjet nákladní přívěs, který dokáže nabít až 10 Taycanů najednou a 30 celkově. V tuto chvíli má Porsche k dispozici sedm takových vozů, které zatím slouží pro různé veřejné akce.

Porsche Taycan je v současnosti vlajkovou lodí automobilky na poli elektromobilů. Jeho cena startuje na 2,5 milionech korun a představuje první zcela elektrické vozidlo s komponenty běžně používanými ve sportovních vozidlech. Porsche se dále rozhodlo, že do vývoje elektromobilů investuje 6,6 miliardy do roku 2022. I díky tomu mohla vzniknout nabíjecí stanice v podobě velkého přívěsu. Ten je zatím používán při různých eventech, kde není dostatečná infrastruktura pro zajištění rychlého dobíjení vozidel. Přívěs vznikl ve spolupráci se společností Ads-Tec, německou hardwarovou a softwarovou společností, která se specializuje na průmyslové využití technologií pro mobilní dobíjení.

Nabíjecí „truck“ má výkon 3,2 megawatt s 2,1 MWh baterií. Pilotní verze byla testována na několika místech napříč Evropou. Auta byla v testu nabita 5000krát. Pracovníci firmy neopomněli zahrnout do testování různá prostředí. Došlo i k nabíjení automobilů v mrazivém počasí. Přívěs sám může být dobit za čtyři hodiny.

Audi i Tesla své stanice představily dříve

Nutno dodat, že Porsche není jedinou automobilkou, která zkouší přemístitelné nabíjecí stanice. Nedávno se přidalo Audi se svým nabíjecím kontejnerem. Kontejner ukrývá čtyři použité Audi e-tron systémy, které mají výkon 700kW a jsou dostupné na třech nabíjecích terminálech. Každý z nich má kapacitu 1MWh. Celkově je ve stanici použito 4500 Li-ion baterií.

Oba systémy jsou jistě inspirovány dřívějším nápadem Tesly. Ta dříve navrhla „Supercharger station“, která má za úkol zaskočit na nedostatečně vybavených místech v době, kdy se dramaticky zvýší provoz. Aktuální verze stanice se jmenuje „Megapack“ a má výkon 1,5 MW. Avšak i Tesla musí své obří stanice někde dobíjet. Naštěstí může k dobití použít některý z obnovitelných zdrojů místo dieselového generátoru.

Je pravděpodobné, že výše zmíněné nápady nebudou zásadní pro vývoj infrastruktury pro elektromobily. Jedná se spíše o jakousi záplatu v době, kdy není dostatek dobíjecích stanic. Je pravděpodobné, že tyto velké nabíjecí stanice mohou tvořit základ pro obdobu benzínových pump. Vzhledem k tomu, že ropné společnosti hojně investují do udržitelných energií, je možné že se v budoucnu dočkáme propojení těchto sektorů.

Zdroj: Business Insider, Electrek

Tags

Petr Kašík

V jedoduchosti je krása. Popularizace vědy. Sport. Knihy. Naivní tramp. Univerzita Karlova, Molekulární biologie

Související články

Back to top button
Close
Close