Zdravější a šťavnatější. Beyond Meat přichází s novými rostlinnými náhražkami masa

V posledních několika letech stále stoupá poptávka po náhražkách masa. Počty firem, které se tímto zabývají rostou a společnosti se předhání v kreativitě potenciálních řešení. Klasické jsou zeleninové náhražky, popř. masa vypěstovaná v laboratořích. V největší oblibě jsou zatím výrobky, které připomínají mleté maso. Avšak díky rostoucímu tlaku na firmy se postupně setkáváme s náhražkami, které připomínají šťavnaté steaky. Podobných trendů si samozřejmě všímají potravinové řetězce a restaurace. Nejlákavější oblastí pro producenty náhražek masa jsou fast foody.

Jedním z předních hráčů na trhu je firma Beyond Meat. Firma, která zaznamenala v předchozím roce raketový nárůst, nezahálí s vývojem a stále zdokonaluje své výrobky tak, aby co nejvíce připomínaly maso a zároveň nezatěžovaly životní prostředí. Jedním z hlavních požadavků je rovněž důraz na zdravotní nezávadnost výrobku. Firma proto představila nové výrobky, které obsahují o 35 % méně nasyceného tuku než typické mleté hovězí maso.

Oba nové druhy burgerů jsou podle firmy nejšťavnatějšími variantami, které doposud nabídla. Zároveň slibuje větší obsah vitamínu B a minerálů oproti hovězímu masu. Naopak menší je množství kalorií a celkové množství čistého tuku. Beyond Meat navíc věří, že jejich maso má stejnou strukturu a chuť jako hovězí varianta.

Podle některých názorů mohou být právě poslední výrobky z dílny Beyond Meat zlomové pro některé nerozhodné konzumenty. V současnosti pro řadu lidí představuje pojem „rostlinná náhražka masa“ stále něco nepřirozeného a neznámého. Zároveň můžeme pozorovat vzrůstající tendence po zdravém životním stylu či ochraně životního prostředí. Pokud by byla zbývající nevýhodou náhražek masa pouze chuť, mohly by poslední představené výrobky znamenat pro některé skupiny lidí doslova zlom v jejich stravování.

Souboj s konkurencí

Pro Beyond Meat může jít rovněž o způsob, jak zachránit svůj růst. Další firmy začínají dotírat na jejich výsostné postavení na trhu. V poslední době jde zejména o Impossible Foods, která v létě potvrdila expanzi o dalších 1200 obchodů v USA. Beyond Meat se navíc zaměřuje především na rostlinné varianty a zejména na mleté maso. Některé firmy tak začínají mít náskok v oblastech laboratorně vypěstovaných náhražek masa.

Otázkou tak zůstává, jak dlouho bude trvat, než se z náhražek masa stane naprosto běžná věc užívaná většinou světové populace. Je pravděpodobné, že nikdy nedojde ke kompletní náhradě opravdového masa. Zároveň lze s jistotou tvrdit, že půjde o plnohodnotný segment, který bude alespoň někdy využívat velké množství lidí.

Tags

Petr Kašík

V jedoduchosti je krása. Popularizace vědy. Sport. Knihy. Naivní tramp. Univerzita Karlova, Molekulární biologie

Související články

Back to top button
Close
Close