V Ostravě vzniklo největší obráběcí centrum svého druhu v Evropě

S délkou poloviny olympijského bazénu je obráběcí centrum ve firmě Škoda Vagonka v Ostravě největší svého druhu v Evropě. Dokáže si poradit s obrobkem dlouhým až 39 metrů a 4,5 metru širokým. Díky lineárnímu vedení SRG od firmy THK obrábí s přesností na setiny milimetrů.

Škoda Vagonka

Škoda Vagonka navazuje na tradici výroby kolejových vozidel založené 12. 12. 1900 firmou Staudinger Waggonfabrik A.G. ve Studénce. Věnuje se oblasti vývoje kolejových vozidel, tak aby byla schopná posílit inovační schopnosti a dosáhnout rozšíření výrobkového portfolia.

Hlavní nádraží v Praze

Vývoj a výstavba obráběcího centra

Vývoj a výstavba obráběcího centra vyšla firmu na sto milionů korun. Bylo navrženo v Litoměřicích firmou Hennlich a o dodání se postarala Strojírna TYC. Firma Hennlich se zabývá průmyslovými technologiemi již devadesát let. Dodává komponenty i komplexní řešení do různých odvětví do českých i zahraničních firem. Do jejich portfolia se řadí například kluzná pouzdra iglidur, kloubová ložiska igubal nebo kluzná lineární vedení drylin. Tyto nevyžadují mazání, údržbu a jsou cenově dostupné. Zároveň mají široké možnosti využití například v automobilovém průmyslu. Je možné je využívat ale například i pod vodou.

„Pro zařízení jsme navrhovali způsob zajištění přesného lineárního pohybu. Využili jsme válečkových typ lineárního vedení SRG s technologií Caged Roller od japonské společnosti THK, se kterou v České republice dlouhodobě spolupracujeme na mnoha projektech. Tento typ vedení je vybaven technologií válečkové klece, která u moderních obráběcích strojů zajišťuje vysokou tuhost při vysokých rychlostech s co nejmenšími nároky na údržbu a dodávku elektřiny.“ – Radek Kadlec z firmy Hennlich

Obráběcí centrum je určeno k výrobě nadrozměrných dílů. V případě firmy Škoda Vagonka se jedná například o hliníkové svařence a pod-sestavy vozidel pro kolejovou dopravu. Stroj je tvořen dvěma na sobě nezávislými portály se souvisle řízenou dvou-osou hlavou s maximální rychlostí 12 000 otáček za minutu. Celkově zabírá plochu o velikosti 53 x 13 metrů a jedná se o jedno z největších portálových obráběcích center v Evropě.

Source
Obrázek v textuŠkoda VagonkaHennlich - produktyHennlich
Tags

Pavla Pölzerová

Studentka ČVUT a MUNI, která miluje cestování a jednou si koupí chameleona.

Související články

Back to top button
Close
Close